Aaa...abib, I miss you, dah dua hari tak menaip kat awak, rindu sangat nie, bib...bebenor nie. Pasalnyer, koneksi kat kampus tengah teruk sangat. Cam ner nak buat, tengok awak kena load jer lamer sangat. Tak kuat beb tunggu dier....dah tu pon selalu fail...sedey..sedey. sebenornyer sayer dah posting tiga kali kat awak...tapi cam ner always fail...citer hari kemarin pon terleawt lak .. tapi tak per..ari nie saya nak taip bebanyak..citer selamer tiga hari lah yer.. dari hari rabu...dah lama sangat tu.

Ari rabu tak der pa per, just chat ngan abg kat MIRC. Saya mulanya kim SMS kat dier, dah tu tetiber dier masuk MIRC, dier nak jumpa ngan saya, saya pon begitu. Dah rindu sangat cam nyer tu. Saya tanyer ler naper belum tiba jugak kat Indonesia. Dia cakap tunggu Snada lak selesai rakaman. Alamak beb... undur lagi lak... tapi tak per ler kan dah tahu. Dah tenang sikit hati sayer.

Bestnyer kalau kini aku citer pasal kengkawan chat ku jer bib. Aku punyer banyak kawan chat. Ader yang dah jadi macam abang sendiri, akak sendiri, adik sendiri. Ader abang sayer yang kat mesir. Namer dier A'Khoir. Aku panggil dier cam tu. A' Khoir sekolah di al azhar jurusan hadist. Dulu semaser kat kost an yang lepas, aku selalu di telepon samer dier. Selalu citer- citer dan bagi tazkirah. Aku paling suke.

Ader lagi mbak nila, orang jakarta punye. Mbak nila nie dah jumpa semasa sander pi kat jakarta. Kenal samer mbak nila di chat jugak, dier yang mula kenal abang. Dan abang mengenalkan dier pada saya. Ader lagi kengkawan kat #sahabathijjaz.com. Beberapa orang yang saya ingat, macam ida, Kang (webmaster), kak hanan, abg kopiah, krul, kidot, qing, wan faisal, wan najib, abg najib, wan maryam, kak nieta, bazli, danni, bang helmi, bang jazlan, kak sue, abe az, dll..wahh banyaknyer. Disini gak sayer kenal abai os dan bazli. Tahu kan dier saper ???

Ader lagi kengkawan kat #b-carashukur atau shukur.com. Macam faan, abg fuad, abg man ahmad, kak just, kak aiko, kak raihan, kak dayu, abg faisal, hazrul dll.. Wah banyak juga. kalau kena kira banyakler kawan aku nie yer. Ader lagi yang di Forum Hijjaz, komuniti sahabathijjaz, #sahabatfirdaus, #myquran, #ukhuwah, #islamika, #inteam. Wahh aku dah tak ingat lagi. ...InsyaAllah aku ingin selalu ingat mereka kalau bisa jumpa ..amin.

0 comments: